Katonai diéta: 5 kiló fogyás egy hét alatt?

A man's hand caught a falling banana. Falling bananas against a gray background.

Biztosan sokakban felmerül a diétázás kérdése az ünnepek közeledtével, hiszen ezekben az időszakokban elkerülhetetlen, hogy pár kiló felesleget magunkra szedjünk. A katonai diéta egy alacsony kalóriatartalmú és rövid távú diéta, amellyel lehetséges, hogy akár egy hét leforgása alatt 5 kiló súlyfeleslegtől is megszabadulhatunk.

Milyen szakaszokból áll a katonai diéta?

Összesen két szakaszra bontható, egy három napos alacsony kalóriatartalmú és egy négy napos mértékletes étkezést előíró szakaszra. Szakértők szerint ezt a fogyást valószínűleg vissza fogjuk szedni, de jelen esetben ez pont megfelelő lehet az ünnepi időszakot tekintve.

Pontosan mi a lényege a katonai diétának?

Az első 3 napban 1100 és 1400 kalória közötti étrendet kell követni, de férfiak esetében 100 kalória plusszal számolhatunk. Ez a diéta – pontosan a 3 napos első szakasz miatt – megfelel egy időszakos böjtnek is.

Azzal azonban nem árt tisztában lenni, hogy ezt a diétát hosszabb távon nem szabad alkalmazni, hiszen a fogyasztható menü fenntartása hosszabb távon egyáltalán nem az egészséges életmódot támogatja.

A diéta ideje alatt reggelit, ebédet és vacsorát fogyaszthatunk. A menüben a vegetáriánusok is megtalálhatják számításaikat, hiszen például a húsokat bátran helyettesíthetjük tofuval.

Mit ehetünk a 3 nap alatt?

A 3 napos diéta alatt a következő ételeket és italokat fogyaszthatjuk:

  • koffeines kávét vagy teát,
  • banánt,
  • grapefruitot,
  • almát,
  • sárgarépát,
  • brokkolit,
  • tojást,
  • mogyoróvajat,
  • tonhal konzervet,
  • húst,
  • virslit,
  • teljes kiőrlésű kenyeret,
  • Cheddar sajtot,
  • sós kekszeket,
  • fagylaltot (igen, ezt is!)

3 napon keresztül csak ezeket az élelmiszereket lehet fogyasztani, minden más élelmiszer tiltólistán van. Természetesen az italokba keverhetünk édesítőszert, vagy megbolondíthatjuk a fagylaltunkat egy kis tejszínhabbal.

Mit együnk a diéta utolsó szakaszában?

Ebben a szakaszban már némiképpen változatosabban étkezhetünk, hiszen nincsen előírva, hogy pontosan mit fogyaszthatunk. A javallat azonban az, hogy naponta maximum 1500 kalóriát fogyasszunk el. A katonai diéta pontosan arra épül, hogy a testünk által elhasznált kalóriánál mindig kevesebbet fogyasszunk el, így a fogyás is gyorsabban beindul.

Vegyünk példának egy hölgyet, aki 174 centiméter magas és jelenleg 90 kilogramm és átlagosan 3045 kalóriát fogyaszt el egy nap alatt. Ha figyelembe vesszük, hogy a katonai diéta utolsó 4 napján 1500 kalória a napi megengedett tápanyagbevitel, akkor láthatjuk, hogy pontosan a felét fogja naponta elfogyasztani.

A napi kalóriaszükséglet kiszámításához itt találsz segítséget

Mint már említettük a katonai diéta alatt bekövetkezett súlyveszteség nagy valószínűséggel rövid távú megoldást kínál, hiszen a gyors fogyás alatt a vízveszteség több lesz, mint a testzsírveszteség.

Mindemellett fontos megjegyeznünk, hogy a túl gyors fogyás tápanyaghiányt okoz és emellett izomvesztés is kialakulhat. A katonai diétára ne tekintsünk úgy, mintha áttértünk volna az egészséges táplálkozásra.